Rätt till återlämnande

A. Avbokningsregler

Inledning

Konsumenter har rätt till ångerrätt enligt följande bestämmelser, varvid en konsument är en fysisk person som ingår en rättshandling för ändamål som huvudsakligen kan hänföras till hans eller hennes kommersiella verksamhet eller till hans eller hennes självständiga yrkesverksamhet:

Ångerrätt

Du har rätt att säga upp detta avtal inom 30 dagar utan att ange något skäl.

Ångerfristen är 30 dagar från den dag då du eller en av dig angiven tredje part, som inte är transportör, tog de sista varorna i besittning.

För att utöva ångerrätten måste du informera oss (Nextrend GmbH, Weiherstraße 1, 65439 Flörsheim a. M., Tyskland, Tel.: 06145-598830, Fax: 06145-5988339, E-post: support@bernstein-badshop.de) om ditt beslut att säga upp detta avtal genom ett tydligt uttalande (t.ex. ett brev som skickas per post, fax eller e-post). Du kan använda det bifogade formuläret för uppsägning, men det är inte obligatoriskt. UppmärksamhetAdressen till returlagret finns i del B.

Du kan också ladda ner ett exempel på en annulleringsblankett eller en annan tydlig deklaration från vår webbplatshttps://support.bernstein-badshop.de/hc/de/requests/new?ticket_form_id=20820687177105elektroniskt och skicka det till oss. Om du använder dig av detta alternativ kommer vi utan dröjsmål att skicka en bekräftelse på mottagandet av en sådan annullering (t.ex. via e-post).

För att iaktta ångerfristen räcker det att du skickar meddelandet om utövande av ångerrätten innan ångerfristen löper ut.

Följderna av en annullering

Om ni frånträder detta avtal ska vi återbetala alla betalningar som vi har mottagit från er, inklusive leveranskostnader (med undantag för extra kostnader till följd av ert val av en annan typ av leverans än den billigaste typen av standardleverans som vi erbjuder), utan onödigt dröjsmål och under alla omständigheter senast 30 dagar från den dag då vi informerades om ert beslut att frånträda detta avtal. Vid denna återbetalning använder vi samma betalningsmedel som du använde vid den ursprungliga transaktionen, såvida vi inte uttryckligen kommit överens om något annat med dig; under inga omständigheter debiteras du några avgifter för denna återbetalning. Vi kan hålla inne återbetalningen tills vi har fått tillbaka varorna eller tills du har lämnat bevis på att du har återlämnat varorna, beroende på vilket som inträffar tidigast.

Du måste återsända eller överlämna varorna omedelbart och under alla omständigheter senast 30 dagar från den dag då du informerar oss om att du har hävt detta avtal.

Returer kan endast skickas till följande adress:
Nextrend GmbH, Rüdesheimer Str. 51, 65239 Hochheim, Tyskland.

Tidsfristen är uppfylld om du skickar varorna innan 30-dagarsperioden löper ut.

Du ska bära de direkta kostnaderna för att returnera varorna. De direkta kostnaderna för att returnera varor som på grund av sin beskaffenhet normalt inte kan skickas tillbaka till oss per post (speditionsvaror) beräknas uppgå till högst cirka 99 euro för varje sådan vara.

Du behöver endast betala för eventuell värdeminskning på varorna om denna värdeminskning beror på hantering av varorna som inte är nödvändig för att kontrollera deras skick, egenskaper och funktionalitet.

Allmän information

1) Undvik att skada eller smutsa ner varorna. Returnera varorna till oss i originalförpackningen med alla tillbehör och förpackningskomponenter. Använd vid behov ett skyddande ytteremballage. Om du inte längre har kvar originalförpackningen ska du använda en lämplig förpackning för att säkerställa tillräckligt skydd mot transportskador.
2) Vänligen skicka inte tillbaka varorna till oss med fraktsedel.
3) Observera att ovanstående punkter 1-2 inte är en förutsättning för ett effektivt utövande av ångerrätten.

B. Blankett för avbeställning

Om du vill säga upp avtalet ska du fylla i detta formulär och skicka tillbaka det till oss.

Till

Nextrend GmbH
Rüdesheimer Str. 51
65239 Hochheim
Tyskland, Tyskland

Fax: 06145-5988339
E-post: support@bernstein-badshop.de

Jag/vi (*) häver härmed det avtal som jag/vi (*) har ingått om köp av följande varor (*)/utförande av följande tjänster (*)

_______________________________________________________

_______________________________________________________

Beställd den (*) ____________ / mottagen den (*) __________________

________________________________________________________
Konsumentens/konsumenternas namn

________________________________________________________
Konsumentens/konsumenternas adress

________________________________________________________
Konsumentens/konsumenternas namnteckning (endast för anmälan på papper)

_________________________
Datum för anmälan

 

(*) Stryk det som inte är tillämpligt