Fraktinformation och leveransvillkor

Leverantörsländer

  • Schweiz
  • Liechtenstein

För beställningar till Tyskland och Österrike vänligen användbernstein-badshop.de 

För beställningar till Frankrike, Luxemburg, Belgien, Tjeckien, Nederländerna, Danmark, Finland, Sverige, Italien, Spanien, Portugal, Bulgarien, Slovenien eller Ungern, vänligen besök vår onlinebutik bernstein-badshop.com.

Fraktkostnader Schweiz/Liechtenstein

Översikt över fraktkostnader

Fraktmetod Fraktkostnader
Pakettjänst 29 CHF
Speditionsfirma 165 CHF
Skrymmande gods 49 CHF

Leveranstid

Tillgängligheten för din önskade artikel visas direkt på respektive artikel. Detta gör att du omedelbart kan se om varan finns i lager eller håller på att levereras. Vi kommer att informera dig omedelbart i händelse av förseningar i leveransen.

Leveranser via speditör aviseras alltid per telefon. DHL kommer att kontakta dig efter att ha tagit emot varorna och komma överens om ett leveransdatum med dig.

Leveranstider

Tillgänglighet Leveranstid
Klar för leverans inom 24 timmar Paketservice: 7 till 9 arbetsdagar efter mottagande av betalning.
Skrymmande varor: 7 till 9 arbetsdagar efter mottagande av betalning.
Speditör: 9-12 arbetsdagar efter mottagandet av betalningen.
Artikel i lager, förbeställ nu Notera leveransdatum i erbjudandet.

Paketservice

Vi skickar små och lätta artiklar som armaturer, badrumstillbehör samt små- och reservdelar med paketpost. Frakt till paketstationer är i allmänhet inte möjlig.

Skrymmande varor

Större och lättare artiklar som duschrännor, badrumstillbehör och duschkar skickas som skrymmande gods. Frakt till paketstationer är i allmänhet inte möjlig.

Speditionsfirma

Artiklar som skickas på pall (t.ex. badkar och badrumsmöbelset) samt blandade sändningar bestående av spedition och mindre artiklar levereras av en speditör. Normala DHL-speditörsförsändelser levereras till trottoarkanten.

Försändelser med leveransdatum

Om du beställer en vara med längre leveranstid kommer vi att informera dig i god tid via e-post eller telefon så snart varan är klar för avsändning. För speditionsgods sker avisering via telefon.

Vid betalningssättet "förskottsbetalning" sker avsändning först när full betalning erhållits. Om de beställda varorna inte finns tillgängliga förbehåller vi oss rätten att inte leverera. I så fall kommer vi att informera dig omedelbart och återbetala eventuella redan mottagna betalningar.

Bestämmelser om transportskador

Vid leverans av din beställning, vänligen kontrollera varorna direkt för eventuella skador (externa och interna).

Om du upptäcker någon skada, lämna varorna i befintligt skick och använd dem inte. Rapportera skadan till oss omedelbart. Ta även foton av skadan och förpackningen (även om den inte har skadats), eftersom denna dokumentation krävs för att behandla ett klagomål.

Olika typer av skador:

  • Öppen skada (förpackningen är skadad): Detta måste noteras direkt på leveransdokumenten vid leveransen och undertecknas av den ansvariga transportören. Notera datum, klockslag och om möjligt lastbilens registreringsnummer. Utan dessa anteckningar är alla anspråk på ersättning för transportskador uteslutna!
  • Dolda skador (skador som inte syns från utsidan): Om förpackningen är i perfekt skick men innehållet är skadat ska du omedelbart anmäla skadan skriftligen till vår Serviceavdelningen (senast inom 7 kalenderdagar efter mottagandet av varorna). Vi kommer att ta hand om retur och utbyte så snabbt som möjligt.
  • Kontakta oss på

Tack för din förståelse och ditt samarbete.