Hjälpcenter

På Bernstein har vi gjort det till vårt uppdrag att omdefiniera din badrumsupplevelse. Med ett engagemang för kvalitet och innovation erbjuder vi dig ett sortiment av högkvalitativa kranar som kombinerar form och funktion.

För att få produktinformation om dina önskade artiklar, titta bara under produktinformation, mått och specifikationer när du bläddrar igenom dina önskade produkter.

Vi hoppas att denna information och datablad och även monteringsanvisningar hjälper dig. Om den information du behöver inte finns tillgänglig, kontakta oss helt enkelt via kontaktformuläret eller per telefon på +496145598830.

Vi gör allt vi kan för att erbjuda dig ett stort urval av produkter till ditt drömbadrum. Vi ber om din förståelse för att det tyvärr inte är möjligt att erbjuda specialanpassade och måttbeställda produkter på grund av deras komplexitet.

Förutom vår onlinebutik kan du också besöka oss i våra badrumsutställningslokaler. Här hittar du en översikt över våra utställningslokaler i hela Tyskland platser. Boka ditt möte nu Boka tid för konsultation eller visning nu i det Bernstein showroom du väljer och låt vår säljpersonal ge dig råd!

Du kan upptäcka ett stort urval av sanitetsartiklar för din badrumsinredning i våra utställningslokaler!

Vad är det som är så speciellt? Du kan övertyga dig själv om det oslagbara förhållandet mellan pris och prestanda för våra sanitetsartiklar på plats, så vi är säkra på att kvaliteten på Bernsteins produkter kommer att bidra till ditt köpbeslut. Observera att det inte är möjligt att ta med varorna in i våra utställningslokaler.

Du kan nå våra specialistrådgivare måndag till fredag kl. 09.00-18.00 via telefon på +496145598830.

Våra specialiserade rådgivare ger dig också gärna råd i våra utställningslokaler. Här hittar du en översikt över våra utställningslokaler i hela Tyskland platser.

Alternativt kan du också kontakta vårt säljteam med din förfrågan via kontaktformuläret kontaktformulär.

Ja, vi använder SSL-proceduren (Secure Socket Layer). Alla personuppgifter som du skickar till oss överförs endast i krypterad form och kan inte ses av tredje part.

När du gör en beställning i webbutiken kommer du att bli ombedd att ange dina personuppgifter på väg till kassan.

Du kan välja att öppna ett kundkonto eller fortsätta din beställning som gäst.

Registreringen ger dig följande fördelar:

  • Spara dina leveransadresser för efterföljande beställningar
  • Översikt över dina senaste beställningar och behandlingsstatus för din aktuella beställning

Vi erbjuder dig att lagra dina personuppgifter i ett lösenordsskyddat kundkonto (registrering och tilldelning av ett kundnummer) så att du inte behöver ange ditt namn och din adress igen nästa gång du gör ett köp. Uppgifterna förs sedan automatiskt in i orderformuläret.

Vid nästa besök behöver du bara din e-postadress och det lösenord som du har valt för att få tillgång till dina personuppgifter.

När du har loggat in kan du se och ändra dina personuppgifter (t.ex. kontouppgifter eller leverans- och avsändningsadresser). Här kan du också ändra ditt lösenord. Du hittar också en översikt över dina tidigare beställningar och den aktuella statusen för öppna beställningar.

Du har möjlighet att när som helst inaktivera ditt kundkonto. När du har loggat in på ditt konto hittar du motsvarande knapp "Avaktivera konto".

Obs: Dina personuppgifter kommer endast att begäras och användas för att behandla din beställning.

Du hittar mer information om sekretessen för dina uppgifter på Skydd av personuppgifter.

Klicka på "Logga in" och i det nya fönstret på "Jag har glömt mitt lösenord". Du kommer då att bli ombedd att ange din e-postadress. En länk kommer att skickas till dig via e-post och du kan ange ett nytt lösenord.

När du registrerar dig hos oss skapas ett kundkonto åt dig. Ditt personliga kundkonto kan du när som helst se i området "Mitt konto". Där kan du ändra dina uppgifter och se aktuella och tidigare beställningar.

För att logga in anger du din e-postadress och ditt personliga lösenord.

Om du vill radera dina uppgifter, vänligen kontakta datenschutz@nextrend.de.

Självklart kan du göra det. Om du inte gillar en produkt kan du informera oss om din annullering inom 30 dagar efter att du har mottagit varorna.

Vänligen använd vårkontaktformulär.Vårt serviceteam kommer att informera dig om nästa steg.

I händelse av en reklamation, vänligen fyll i formuläret formulär. Vi återkommer till dig så snart som möjligt.

Beställning obetald: En obetald order som vi har fått in i systemet och där betalning ännu inte har skett kan fortfarande ändras när som helst. I detta fall ber vi dig kontakta oss via vår kontaktformulär Vi kommer då att behandla ordern så snabbt som möjligt och skicka en ny orderbekräftelse till dig för att bekräfta ändringen.

Beställning betald och i efterskott: Detta och samma förfarande gäller också för beställningar där artiklar är i efterskott och beställningen ännu inte kan skickas vid denna tidpunkt. Du kan också kontakta oss via kontaktformuläret.

Beställning som förbereds för leverans: Vårt mål är att ge dig bästa möjliga service och att ha lagervaror eller din fullt tillgängliga order redo att skickas till en av våra fraktpartners inom 24 timmar. Med detta i åtanke kan orderändringar endast göras per telefon så att ordern kan ändras i god tid enligt dina önskemål.

Beställningen har redan skickats: Så snart din order har skickats och de utgående varorna redan har bokats, kan vi tyvärr inte längre göra någon ändring av ordern, eftersom varorna inte längre är i vår vård från och med denna tidpunkt. Om du vill ändra ordern ber vi dig att registrera en retur hos serviceavdelningen och samtidigt beställa om den ändrade artikeln/ordern, eftersom det är två separata processer.

Du kan begära eller registrera en retur via vårt kontaktformulär enligt följande.

Både leverans- och faktureringsadressen kan ändras utan vidare problem om varorna ännu inte har skickats och överlämnats till en av våra fraktpartners. Du kan göra detta antingen per telefon eller när som helst via kontaktformuläret när som helst.

En faktureringsadress kan också ändras när som helst efter avsändandet. För att göra detta, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret så att vi kan förbereda och skicka ett motsvarande korrigeringsdokument till dig.

Du kan avbeställa din order när som helst fram till avsändningstillfället genom att ange en orsak till avbeställningen och kontakta oss på kontakta oss.

Så snart din beställning har skickats och de utgående varorna redan har bokats, kan vi tyvärr inte längre genomföra en orderavbeställning, eftersom varorna inte längre är i vår vård från och med denna tidpunkt. Om du vill annullera beställningen ber vi dig att initiera en retur.

Du kan initiera en retur på följande sätt via vårt kontaktformulär.

I vissa fall hamnar våra automatiskt systemgenererade e-postmeddelanden i din skräppostmapp. Om du inte får någon orderbekräftelse bör du därför först kontrollera din skräppostmapp och mottagandet av dokumenten.

Om det inte finns några dokument här heller och du har problem under beställningsprocessen är du välkommen att kontakta oss när som helst via Kontakta oss via formuläret kontakta oss.

Avsändningstid
Tillgängligheten för din önskade artikel visas direkt på respektive artikel. Detta gör att du omedelbart kan se om varan finns i lager eller håller på att levereras. Vi kommer att informera dig omedelbart i händelse av förseningar i leveransen.

Leveranser via speditör aviseras alltid per telefon. DHL kommer att kontakta dig efter att ha tagit emot varorna och komma överens om ett leveransdatum med dig.

Leveranstider i mån av tillgång: "Klar för avsändning inom 24 timmar"
Paketservice: 7-9 arbetsdagar efter mottagande av betalning.
Skrymmande gods: 7-9 arbetsdagar efter mottagen betalning.
Spedition: 9-12 arbetsdagar efter mottagande av betalning.

Leveranstider i mån av tillgång: "Artikel i lager, förbeställ nu"
Notera leveransdatum i erbjudandet.

Du kan spåra din försändelse online när som helst. Alla våra fraktpartners och deras spårningsinformation finns listade nedan.

Observera att speditionsförsändelser kan spåras först efter 1-2 arbetsdagar från det att försändelsen har skickats.

Paketförsändelser:
DHL-paket (mindre föremål upp till WC- och badrumsradiatorer):
Försändelsenummer: 0034********
https://www.dhl.com/de-de/home.html

DPD:
Paketnummer: %0072290094******102328276 -> från 09 upp till de sista 6 siffrorna (totalt 14 siffror) eller direkt 094*****102
https://www.dpd.com/de/de/empfangen/sendungsverfolgung-und-live-tracking/

Vidarebefordran av försändelser:
DHL Freight (stora och tunga sanitetsartiklar):
DHL kollinummer: 0034*******
https://activetracing.dhl.com/DatPublic/datSelection.do


Leverans av duschar och mineralgjutna duschkar:
DSV:

Försändelsenummer: 6300*********
https://www.dsv.com/de-de/

DHL-2-man:
Sändningsnummer: A06L********
Tyvärr kan denna sändningsspårning för närvarande inte visas offentligt. För feedback eller statusförfrågningar kan du när som helst kontakta oss via kontaktformuläret kontakta oss när som helst.

Vid leverans av varor som badrumsmöbler, badkar och duschväggar kontaktas du av fraktbolaget via telefon, sms eller e-post inom ca 3-4 arbetsdagar.

Detta kallas "avisering" och är ett meddelande om en planerad leverans. Du har möjlighet att diskutera och komma överens om ett leveransdatum med fraktpartnern.

Fraktpartnern levererar försändelserna till trottoarkanten. Detta innebär att transportföretaget eller transportpartnern kan lämna den aktuella försändelsen vid trottoarkanten. Leverans sker därför till trottoarkant eller trottoar på den leveransadress som anges i köpeavtalet.

Vid uppenbara skador på förpackningen ber vi dig att ta emot varan med förbehåll och att omedelbart kontrollera om det finns några skador på den levererade varan.

Paket:
Småvaror upp till max 30 kg skickas till dig som paketpost med våra fraktpartners DPD och DHL. Fraktkostnaden är 29 CHF och leveransen sker till din dörr.

Observera att det i allmänhet inte är möjligt att skicka till någon paketstation.

Skrymmande varor:
Skrymmande varor är större och mer otympliga små föremål (t.ex. badrumsradiatorer) upp till max. 30 kg och en maximal omkrets på 360 cm. I detta fall sker frakten med DHL till ytterdörren och kostar CHF 49

speditionsfirma:
Vi skickar alla våra större och tyngre artiklar med speditör, som måste skickas på minst en halvpall eller europapall. Denna transport utförs av DHL Freight, DHL:s speditionstjänst, och kostar 165 CHF. Leverans sker till trottoarkant och aviseras/avråddes i förväg av fraktbolaget.

Avsändning av dusch:
Detta är också en form av transportörsförsändelse och i allmänhet skickas majoriteten av våra duschväggar och duschkabiner separat av säkerhetsskäl. Detta görs med våra fraktpartner DSV eller DHL-2-Mann. Även här sker leveransen till trottoarkanten.

I princip skickas de flesta av våra duschväggar/partier separat av säkerhetsskäl, med undantag för några få modeller. Detta gäller särskilt om din beställning innehåller flera artiklar och en duschkabin/avskiljare.

Om du har beställt flera artiklar och en eller flera artiklar inte är tillgängliga just nu, har du möjlighet att begära en delleverans av de artiklar som redan är tillgängliga. I så fall kommer din beställning att delas upp och varorna skickas separat i mån av tillgång. Ytterligare fraktkostnader kommer att uppstå på grund av den extra frakten och dessa beräknas enligt den extra delleveransen enligt följande:

  • En extra paketleverans kostar CHF 29
  • En extra leverans av skrymmande gods kostar CHF 49
  • För ytterligare en speditörsförsändelse CHF 165

Du kan när som helst beställa en delleverans via vår kontaktformulär förfrågan.

Vissa beställningar levereras i flera delar. Om du kan utesluta möjligheten att en annan delleverans inte är på väg till dig, vänligen kontakta oss via kontaktformuläret för att meddela oss.

Detta kommer att öppna en förfrågan som vårt Bernstein eftermarknadsteam kommer att behandla så snabbt som möjligt. Status och tillgänglighet kommer att kontrolleras och eventuella saknade artiklar kommer att skickas omedelbart.

Om du saknar olika enskilda delar eller tillbehör kan vi behandla din förfrågan snabbare om du markerar de saknade delarna i instruktionerna, tar ett foto av dem och bekvämt bifogar detta till din förfrågan.

Vårt lager expedierar upp till 3000 artiklar varje dag. Om du mot förmodan har fått en felaktig vara ber vi dig att skicka bilder på varan och märkningen på kartongen så att vi så snabbt som möjligt kan påbörja ångerprocessen och skicka rätt vara till dig.

Vänligen använd vårkontaktformulär och välj orsaken "Annat". Vi kommer då att kontrollera och behandla din begäran så snabbt som möjligt.

Självklart ska detta aldrig hända och vi beklagar verkligen om leveransen inte har kommit fram i perfekt skick.

Det är viktigt att du kontrollerar utsidan av varorna direkt när de överlämnas av transporttjänsten, eftersom du vanligtvis måste bekräfta att din beställning har mottagits i perfekt skick genom att underteckna den hos vår fraktpartner. Innan du tar emot en uppenbart skadad vara ska du meddela vår fraktpartner eller vägra att ta emot den.

Om du märker skadan först i efterhand, vänligen kontakta oss omedelbart inom 30 dagar.

Vänligen använd vårkontaktformuläroch skicka oss bilder som dokumenterar felet.

Vi kommer sedan att kontakta dig för att hitta en lösning.

Återbetalningen för din beställning kommer att vara inom 14 dagar efter mottagandet av varan i vårt returcenter.Du kommer att meddelas om mottagandet av varorna via e-post.

Av säkerhetsskäl kan vi endast göra återbetalningar till betalningsmetod som du ursprungligen använde. användes av dig.

Vissa reservdelar och tillbehör kan köpas via vår onlinebutik och kan nås under respektive kategori.

Dessa finns listade i respektive kategori under "Tillbehör".

För närvarande visas inte alla reservdelar på webbplatsen. Om du inte hittar den del du behöver kan du användakontaktformuläretför att skicka en förfrågan till vårt team.

Du kan hjälpa oss genom att beskriva funktionerna och egenskaperna så exakt som möjligt. Helst bör du skicka oss en skärmdump av instruktionerna och markera den önskade delen på denna bild.

Vi kontrollerar sedan tillgängligheten och möjlig leveranstid för dig och återkommer vanligtvis till dig inom de närmaste två arbetsdagarna.

Du hittar anvisningarna i erbjudandena under "Detaljer" eller i "Montering & drift". För vissa artiklar hittar du även en installationsvideo. Observera att vi inte alltid har bruksanvisningar för alla artiklar.

Om du har några frågor om installation eller drift, tveka inte att kontakta oss via kontaktformulär kontakta oss. 

För att få produktinformation om dina önskade artiklar, titta bara under produktinformation, mått och specifikationer när du bläddrar igenom dina önskade produkter.

Vi hoppas att denna information och datablad och även monteringsanvisningar hjälper dig. Om den information du behöver inte finns tillgänglig, kontakta oss helt enkelt via kontaktformuläret eller per telefon på +496145598830.

Vi gör allt vi kan för att erbjuda dig ett stort urval av produkter till ditt drömbadrum. Vi ber om din förståelse för att det tyvärr inte är möjligt att erbjuda specialanpassade och måttbeställda produkter på grund av deras komplexitet.

Förutom vår onlinebutik kan du också besöka oss i våra badrumsutställningslokaler. Här hittar du en översikt över våra utställningslokaler i hela Tyskland platser. Boka ditt möte nu Boka tid för konsultation eller visning nu i det Bernstein showroom du väljer och låt vår säljpersonal ge dig råd!

Du kan upptäcka ett stort urval av sanitetsartiklar för din badrumsinredning i våra utställningslokaler!

Vad är det som är så speciellt? Du kan övertyga dig själv om det oslagbara förhållandet mellan pris och prestanda för våra sanitetsartiklar på plats, så vi är säkra på att kvaliteten på Bernsteins produkter kommer att bidra till ditt köpbeslut. Observera att det inte är möjligt att ta med varorna in i våra utställningslokaler.

Du kan nå våra specialistrådgivare måndag till fredag kl. 09.00-18.00 via telefon på +496145598830.

Våra specialiserade rådgivare ger dig också gärna råd i våra utställningslokaler. Här hittar du en översikt över våra utställningslokaler i hela Tyskland platser.

Alternativt kan du också kontakta vårt säljteam med din förfrågan via kontaktformuläret kontaktformulär.

Julia Roberts, chef för hjälpcentret

Hittar du inte svaret på din fråga?

Vänligen kontakta vår
serviceavdelning

Julia Roberts, chef för hjälpcentret